email kontakt@studiozycia.pl    location_on Kontakt

Studio Życia
Dietetyka kliniczna i Medycyna Żywienia 0

Oto glutation – jeden z najbardziej skutecznych, najsilniejszych i najważniejszych przeciwutleniaczy jakim dysponuje organizm.

Oto glutation – jeden z najbardziej skutecznych, najsilniejszych i najważniejszych przeciwutleniaczy jakim dysponuje organizm.

Czymże jest glutation? To nic innego jak antyoksydant, którego zadaniem jest chronić wszystkie komórki naszego ciała przed uszkodzeniami powodowanymi codziennie przez wolne rodniki. Glutation występuje naturalnie w komórkach wszystkich organizmów roślinnych i zwierzęcych. Mocno wspiera funkcjonowanie układu odpornościowego. Jego niedobór jest przyczyną szybkiego starzenia się organizmu. Zapotrzebowanie na glutation jest wysokie, gdyż jest stale zużywany pod wpływem stresu, choroby, wysiłku fizycznego, złej diety.

Niektóre badania wykazują, iż ok. 80% osób przebywających w szpitalach z powodu chorób przewlekłych ma niedobór glutationu. Natomiast inne badania wykazują jego hamujący wpływ na namnażanie się wirusa HIV.

 

Co dobrego jeszcze glutation może zrobić w twoim organizmie?

 

  • Odmładza słaby układ immunologiczny
  • Chroni przed nowotworami
  • Zapobiega i leczy cukrzycę
  • Usuwa toksyny, które wnikają do nas z powietrza oraz pożywienia
  • Mamy krótszy czas regeneracji po urazach
  • Obniża poziom kortyzolu, hormonu stresu
  • Stanowi naturalną ochronę organizmu przed szkodliwym działaniem chemio- i radioterapii.
  • Zmniejsza prawdopodobieństwo pojawienia się alergii
  • Przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej
  • Pobudza hormon wzrostu, odmładzając nasze ciało
  • Zapobiega utracie mięśni w razie stresu
  • Odbudowuje DNA

 

Na szczęście można go znaleźć w różnych pokarmach. Osoby jedzące dużo surowych owoców i warzyw rzadziej zapadają na choroby przewlekłe, gdyż to właśnie w ‘’surowiźnie’’ znajdziemy najwięcej glutationu. Żywność gotowana, przetworzona zawiera już tylko 1/8 glutationu.

Spożywanie tłustych pokarmów niestety prowadzi do jego niedoboru.

 

Najlepszymi źródłami glutationu są:

Awokado

Arbuz
Szparagi
Grejfrut
Dynia
Ziemniaki
Brokuły
Czosnek
Szpinak
Truskawki
Pomidory
Kalafior


Możemy podnieść poziom glutationu dzięki odpowiedniej diecie już w ciągu 5 dni.

Strona dla wszystkich zainteresowanych zdrowiem:

  • Dietoterapia kliniczna i pediatryczyna
  • Żywienie specjalistyczne w prewencji i leczeniu chorób
  • Dieta niskohistaminowa / Immunożywienie
  • Dieta w chorobach autoimmunologicznych
  • Przepisy na zdrowe dania o dużej gęstości odżywczej
  • Artykuły poparte badaniami naukowymi
  • Dieta Low FODMAP, śródziemnomorska

Kim jest dietetyk kliniczny?



Posiłki dla pacjentów onkologicznych

Posiłki dla pacjentów onkologicznych

CardioDieta. Program żywienia w insulinooporności oraz chorobach układu krążenia.

Program żywienia w insulinooporności

Dietoterapia przy podwyższonym kwasie moczowym i dnie moczanowej

Dietoterapia przy podwyższonym kwasie moczowym i dnie moczanowej

Dieta niskohistaminowa

Dieta niskohistaminowa

Dietoterapia w chorobach żołądka i dwunastnicy

Dietoterapia w chorobach żołądka i dwunastnicy

Top lista

‘’Oponka’’ na brzuchu – lokalizacja ma znaczenie

Otyłość brzuszna (‘’typu jabłka’’) jest znacznie bardziej niebezpieczna niż tłuszcz skupiony na udach czy pośladkach. Tłuszcz, który zapewne czujesz pod skórą (jeśli to Ciebie dotyczy ten problem) znajduje się nie... czytaj więcej

Estrogeny – wróg i przyjaciel. Mają je kobiety i mają mężczyźni. Jak rozpoznać nadmiar u kobiet?

Estrogeny stanowią grupę żeńskich hormonów płciowych, wydzielanych przede wszystkim przez komórki pęcherzyków jajnikowych. Mają ogromny wpływ na kobiecość i jej fizjologię. Obecnie estrogenom przypisuje się coraz większe znaczenie... czytaj więcej

Zapiekana owsianka z jabłkami i bananem. Dzieci będą ją uwielbiać.

Przedstawiam zdrową, energetyczną propozycję na śniadanie. Trochę napiszę o często zapomnianej owsiance zanim podam przepis. Dobrze jest wiedzieć co się je :)

czytaj więcej

Dieta antyhistaminowa . Nietolerancja histaminy. I co właściwie wolno jeść?

Dzisiaj napiszę o histaminie. A to dlatego, że powoduje coraz częstsze dolegliwości u wielu osób.

Czasem można usłyszeć, że u kogoś po zjedzeniu owoców morza, ciemnej czekolady, żółtych serów, wypi... czytaj więcej

Jak odżywiać dzieci, aby były zdrowe i odporne na choroby.

Nigdy w  historii ludzkości nie było tylu chorujących młodych ludzi na stwardnienie rozsiane, toczeń rumieniowaty, reumatyzm, białaczkę, nowotwory. Lekarze, naukowcy, dietetycy biją na alarm i coraz częściej piszą o wpływie śmieciowego jedzenia na... czytaj więcej

Nadciśnienie u młodych osób. Czego warto uczyć się od starszych?

Obecnie dzieci i młodzież z krajów zachodnich padają w zatrważająco szybkim tempie ofiarami nadciśnienia tętniczego. Już nawet niewielkie nadciśnienie stwierdzone w dzieciństwie może doprowadzić do wielu poważnych chorób w przyszłości.czytaj więcej

ROZUMIEM Nasza strona używa pliki cookies aby umożliwić wysoki standard obsługi.
Jeżeli nadal chcesz korzystać z serwisu, musisz wyrazić na to zgodę. Możesz również zmienić ustawienia dotyczące cookies.